Technologiczna szyja, czyli Tech-Neck to skutek uboczny używania smartfonów. Nasza sylwetka jest pochylona gdy przeglądamy zdjęcia na różnych aplikacjach, piszemy sms-y, czy też posty. To wszystko prowadzi do napięcia mięśni szyjnych, które w konsekwencji może doprowadzić do poważnych urazów kręgów.
A skąd tak naprawdę wiemy, iż cierpimy na tą przypadłość jaką jest Tech-Neck? Typowe objawy to ból szyi, utrata czucia w dłoniach i palcach, bóle głowy – zarówno łagodne, jak i o silnym nasileniu. W najgorszych przypadkach tech szyi, możesz stracić siłę w dłoniach i palcach.
Co można z tym zrobić? Zrób sobie przerwę od całej tej technologii. Wstawaj i rozciągaj nogi tak często jak to możliwe. Ponadto, pozwól swoim oczom odpocząć, zamykając je na paręnaście sekund co jakiś czas. Dobrym ćwiczeniem jest także poruszanie swoim podbródkiem kierując go do swojej klatki piersiowej. W momencie styknięcia się naszego podbródka z klatką, zostań w tej pozycji przez około 5 sekund. Powtarzaj tą czynność 10 razy. Następnym ćwiczeniem może być przechylenie głowy na prawo. W tej pozycji warto pozostać przez około 20 sekund. Później należy zmienić stronę i powtórzyć ćwiczenie. Warto wykorzystać też ćwiczenie polegające na rotacji naszej głowy. Ćwiczenie polega na zwrócenie podbródka w kierunku prawego ramienia. W tej pozycji należy pozostać przez około 20 sekund. Następnie wracamy do pozycji wyjściowej i przekręcamy podbródek tym razem na lewą stronę. Ćwiczenie powinniśmy powtarzać od 3 do 5 razy na każdą stronę. W przypadku gdy symptomy nie ustępują, warto udać się do specjalisty.