Wielu właścicieli firm, którzy prowadzą pewne działania marketingowe, patrzą na pozycjonowanie stron internetowych jak coś tajemniczego. Zazwyczaj mają oni skonfigurowane kampanie AdWords, a organika ich niewiele obchodzi. Kiedy już zdecydują się spróbować, to bardzo często chcą jednak pozostać przy płatnej kampanii, tłumacząc swą decyzję niższymi kosztami, szybkością oraz wysokim miejscem w wyszukiwarce. Na krótką metę może miałoby to sens, jednakże w dłuższej perspektywie może okazać się zgubne.

Pozycjonowanie stron internetowych jest długotrwałym procesem, a nie jednorazowym działaniem. Jeśli wybrane frazy kluczowe pojawią się na oczekiwanych pozycjach, to przecież nie oznacza, że tam pozostaną. Specjalista SEO cały czas musi poprawiać pozycję strony w wynikach wyszukiwania, ponieważ ciągłe działania konkurencji mogą nas w dość szybkim czasie wynieść o kilkanaście pozycji. Ciągłe zdobywanie wartościowych odnośników do naszej strony z najróżniejszych miejsc jest równie pracochłonne jak tworzenie wartościowych i unikalnych tekstów na potrzeby SEO. Jakość linków realnie wpływa na pozycję strony w wynikach wyszukiwania.

Kampania AdWords jest dobrym sposobem na dotarcie do klientów. Jest to metoda dobra na początku pozycjonowania, kiedy wypracowanie odpowiednich pozycji organicznych jest jeszcze niemożliwe, ponieważ jest to długotrwały proces. Kampania linków sponsorowanych jest również dobrym uzupełnieniem działań marketingowych, kiedy chcemy w krótkim czasie wypromować np. event.

Nie poleca się jednak stosować tego jako zamiennik pozycjonowania. Jest to spowodowane faktem, że koszta kampanii AdWords wciąż rośnie. Przewagę mają tu zdecydowanie większe firmy, które mogą sobie pozwolić na wydanie dużej ilości pieniędzy. Dodatkowo kampania linków sponsorowanych nie generuje wejść na frazy z długiego ogona, dzięki którym obserwuje się coraz większy ruch. Jeśli ktoś trafił na naszą stronę z długiego ogona, to jest duże prawdopodobieństwo, że spędzi na niej więcej czasu i być może dokona zakupu.

Kampania linków sponsorowanych nie wpływa bezpośrednio na moc strony. Poza tym spora część użytkowników zwyczajnie unika reklam AdWords, ponieważ kryjące się pod nimi strony w dużej mierze nie spełniają ich oczekiwań.

Warto więc przemyśleć swoje działania, wyliczyć kosztorys i wziąć pod uwagę działania długofalowe. Wyniki uzyskane z organiki przynoszą zdecydowanie większy współczynnik konwersji. Jeśli jednak oczekujemy natychmiastowego efektu, to powinniśmy podarować sobie SEO i promowac naszą stronę przy pomocy linków sponsorowanych.

Więcej informacji na ten temat znajdziecie na stronie: Pozycjonowanie Bydgoszcz